Prvo u nizu predavanja namenjenih mladim ljudima koji žele da pokrenu sopstveni biznis
18. februara 2019.
MIRJANA STARČEVIĆ – RUČNA IZRADA SAKSIJA
20. februara 2019.

IVANA STEVANOVIĆ – ‘’POLY PAPER’’

Društvene mreže su koristile kako bi mlada i uspešna grafička dizajnerka, Ivana Stevanović, putem fotografija predstavila svoje proizvode od papira. Njen profil na Instagramu pod nazivom “Poly paper” trenutno broji oko 7,110 pratilaca, a kako sama kaže, verovanje i oslanjanje na samu sebe je u suštini dovelo do pokretanja biznisa prekoonline platforme i istrajnosti u istom.

Recite nam nešto o Vašem biznisu?

Bavim se izradom “Poly Paper” figura. Prva realizacija je krenula nakon što sam drugarici za rođendan napravila rukotvorinu od papira, te sam nakon toga uz mnogobrojne pohvale došla do zaključka da je ovo moj “prozor u svet”. Moj biznis traje relativno kratko, a ono što bih istaknula da mi za pokretanje biznisa nije trebalo mnogo uloga, samo papir i internet za promovisanje.
Kako ste došli na ideju da postanete preduzetnica, koji su bili Vaši motivi da krenete u realizaciju svog sna?

Izrada geometrijskih figura od papira se rodila prošle godine u decembru. Znala sam da imam proizvod koji je jedinstven na domaćem tržištu, a i prvobitna potražnja me je ohrabrila da se slobodno upustim u preduzetničke vode. Kad osetiš čari posla, retko ko može da odustane, pogotovo jer je ta početna motivacija uvek za 20 posto veća od  trenutne mogućnosti.

Kako su izgledali Vaši poslovni počeci, i da li su Vas prepreke na koje ste nailazili terale da preispitate odluku o pokretanju posla ili su Vas dodatno motivisale da se borite još više?

Prepreka zaista nije bilo, nalazila sam samo za pozitivne komentare i jako brzu potražnju za mojim proizvodima, tako da mi je to “dalo vetar u leđa” da se posvetim tome potpuno.

Koliki je izazov biti zena preduzetnica u danasnje vreme?

Verovatno to što i dalje postoje ljudi koji više veruju muškarcu kada je bilo koji posao u pitanju, a žene se često smatraju neozbiljnim i nedovoljno stučnim. Meni je to samo izazov više da dokažem suprotno. Koja uspešna žena ne bi potvrdila ove moje reči?

Koje su to osobine koje po Vašem mišljenju treba da poseduje žena koja želi da bude uspešna preduzetnica?

Važno je da jako dobro poznaje oblast svog preduzetništva i proizvod, da bude vrlo sigurna u sebe i to što radi, svaka sumnja i nesigurnost je uočljiva, i samim tim ne pokazuje lepu sliku niti o sebi niti o svom proizvodu.
Šta je po Vašem mišljenju to što definiše razliku između uspešnog i propalog preduzetničnog poduhvata?

Upornost i požrtvovanost. Kad radiš za sebe, ne postoji dovoljan broj sati rada, premalo sna, previše zalaganja u svoj proizvod. Dati uvek svoj maksimum i na kraju se uvek to isplati, ali zaista uvek.

Koliko je važno pratiti novine koje industrija  i trzište donosi, i da li je teško izboriti se sa konkurencijom?

Vrlo je važno pratiti novine, i ne samo pratiti nego ih i stvarati, a za sve to je potrebna volja, jaka želja i kreativnost, u nedostatku kreativnosti, upornost je glavni ključ uspeha.

Da li Vi pratite inovacije i trendove u Vašoj oblasti?

Naravno, uvek sam u toku sa svim novitetima, kao što sam spomenula u prethodnom pitanju, inovacije i konkurencija idu ruku pod ruku.

Kojim životnim lekcijama Vas je naučio ovaj životni potez i izbor?

Da ne mogu da se oslonim na nikoga sem na sebe samu, i to mi se pokazalo kao najbolji recept za uspeh. Ne očekivati ništa od drugih, nego samo gurati sebe do krajnjih granica, pa onda jos malo preko.